fredag 30 januari 2009

Avloppsgrävning

I dag är detta utsikten från mitt köksfönster-arbetet med det kommunala avloppsnätet fortskrider planenligt och förutom denna grävmaskin finns det en till utanför bilden,samt rör och mängder av män täckta av lera.Tråkigt nog för min städning är en av dem min man. Tupparna uppskattar detta inslag i vardagen-för en gångs skull har de riktiga män i arbetskläder i sin trädgård.Dessa identifierar de sig gärna med-inga pudlar här inte!De vaggar runt och sparkar på rören och säger "jojo,detta kan duga" och "hade jag haft en grävmaskin hade den haft betydligt större skopa", delar tjänstvilligt med sig av sina bästa tips samt pekar var de ska gräva.Sällan har de bröstat upp sig så mycket och galt så högt.I morgon kommer jag att få hålla dem instängda medan arbetet pågår misstänker jag...
I övrigt har de senaste veckorna kantats av influensan som svept fram och närapå utrotat halva befolkningen,lite som digerdöden(nåja,alla klarade sig levande ur det).En dag var det två barn i skolan(fast de är ju inte så många i vanliga fall heller när jag tänker efter).Min man fick sköta hästarna flera dagar och var helt häpen över hur mycket jobb det var!(välkommen till verkligheten)Fast han fick med beröm godkänt av hästarna.
När jag tillfrisknade började jag rensa ur mina skrubbar i bästa Feng Shui anda,och förutom att det nu går att hitta saker, dök det plötsligt upp två bra jobberbjudanden samt ett vikariat inom loppet av två dagar!Jag blir verkligen lika glatt förvånad varje gång jag tar tag i detta med att röja,för det funkar verkligen!Och så snabbt!Sen måste man ju få jobben också,men vanligtvis finns det ju inte ens nåt roligt att söka när man bor lite...eh...avsides som vi gör.
Så nu har jag iallafall lite att fundera på,vilket jag passade på att göra under en långpromenad ner till en ny strand jag hittade(jag kanske gick lite vilse när jag tog en genväg,men det finns inga bevis).Men fint var det.

Inga kommentarer: