måndag 22 juni 2009

Den enes död

Livets vägar är förvisso outgrundliga.Häromdagen var den fd kommundirektören tillsammans med den nuvarande kommundirektören förbi stugan en sväng med sin segelbåt.Med sig hade de även två shäfrar,den ena inte alltför gammal.Innan nån vet ordet av har tuppflocken anlänt till platsen vid ljudet av röster och det hela slutar inte bättre än att hunden Willi sliter alla stjärtfjädrar av SalikonValle innan nån vet ordet av.
Här kunde historien ha slutat,men inte när det gäller den hundens husse.Svårt tyngd av skuld ringer han runt i hela sin bekantskapskrets tills en hönsfarmare dyker upp.För honom berättar han den hjärtslitande historien om stackars Valle som numera är så generad att han bara backar omkring på gården,vilket i sin tur leder till att hönsfarbrorn genast vill skänka 10 fina värphöns till oss på studs.Dock var dessa Finsk lantras,vilket jag inte är så intresserad av,man vill ju inte ge grabbarna komplex.Men då hade hönsmannen kontakter med många andra uppfödare,så det var bara att lämna in en önskelista om valfri ras.Tja,vad säger man...
Här gäller det att skicka sorgliga bilder på lille Valle och hans nakna rumpa tills afären är i land.Och inte säga ett ord om att man egentligen tyckte det var lite synd att han bara tog stjärtfjädrarna på den lille skrikhalsen...

4 kommentarer:

Koola Viola sa...

Men vad snällt av dem att trixa och fixa med allt, för att ställa saker till rätta. Det tycker jag var lite gulligt. Och rejält.
Kan du passa på att önska en röd orpington till mig?

Hönsflocken sa...

Några friserade dvärgkochins förmodar jag att du vill ha??? Jag råkar ha ett par tillhands. (dumma lockiga kycklingar)

Ramses kan inte gå, han kanske skulle behöva broderlig tupphjälp av tex Lasse...

Johnna G sa...

Stackars Valle, men har repar väl sig snart. EN önskelista? Låter som rena drömmen då jag tycker att det är så svårt att få tag i unghöns där jag bor. Lyckan kommer....

Johanna sa...

Haha,du är störtskön E,lika rolig som du alltid varit!
Passa på nu att ta upp en lista på alla de där hönorna som folk verkar vilja ha och ta sen bra betalt för att bli av med dem...