tisdag 16 juni 2009

Om konsten att få nåt gjort

Dagarna rusar iväg när man förvärvsarbetar har jag märkt.Min första lediga dag av tre tillbringade jag i stan hela dan i går med att göra ärenden jag skjutit upp i evigheter.Skattebyrån,FPA,försäkringsbolaget-de första två tog en evighet,den sista tog fem minuter max,tror de hade en inkastare.Hon slet åt sig mitt moderskapskort,rusade iväg med det till kopiatorn medan jag fick skriva min signatur på ett papper.I ett nafs var barnet försäkrat och jag 240 e fattigare och ute på gatan igen.Det kallar jag att tjäna snabba pengar!Synd att de på skattebyrån har månadslön...
Dock ska jag inte klaga-jag kom därifrån med ett skattekort med 0%!Har betalat lite för mycket hittills i år...

Lite roligare ärenden var barnmorskan och frisören.Hon som klippte mig överraskade med att berätta att hon höll på att helrenovera ett stockhus från 1800-talet,så vi talade stockar,isolering och fönster så hon nästan glömde klippa mig.

I dag borde jag redan vara ute hos tuppar och hästar,men som vanligt blåser det ju storm och jag ska ha alla sadlar och träns,barn,hundar samt mat i båten så jag sitter och försöker motivera mig att ge mig av.Det går så där.Kanske det lugnar efter lunch...

2 kommentarer:

Hönsflocken sa...

Eller en stärkande tupplur! (ha-ha) Undrar vad dina tuppar lurar på medan du gör roligare saker.

Hönsflocken sa...

Själv ska jag gå ut och titta lite på kycklingarna! Tjingelingggg