tisdag 1 september 2009

Hormoner eller bara flitig?

Hela dagen i går tillbringade jag inne i olika köksskåp.Till kvällen blev det sedan ett kylskåp.Detta med hetsstädning och röjning inför varje förlossning är sannerligen ett intressant fenomen-man är ju glad och tacksam tillika att det inte enbart är halsbränna och nattliga toalettbesök...

I dag är det meningen att jag ska ge mig på barnens rum(för hur månte varvet?Tar det aldrig slut?),men mest rensa ur deras garderober.Jag ska nämligen till Uppsala igen på fredag och shoppa tänkte jag-har upptäckt Thuns i Faringe-var dit förra fredagen med lyckat resultat,köpte utekläder åt barnen,och tänkte nu komplettera med lite babykläder etc.Det blir nog Gränby Centrum också,samt ev. Fullerö handel med trädgård och inredning.De har en hemsida om jag inte minns fel....Bla hade de väggbokstäver för 25 kr styck-på tex Nordljus webshop kostar de 49...
Jag ska sitta hela veckan och grunna på vad jag ska skriva bara,skulle vilja ha några på väggen i trappan-men vad kunde passa?Just nu kunde tex "be ware of dammråtta" eller varför inte "90% av alla kläder som ligger slängda på golvet är inte mina"? "Under allt damm finns det riktigt snygga möbler" eller "titta gärna på den nya,fräsha, ljusa soffan,för om nån vecka har det legat en lerig labrador i den" passa bra. Ja ,möjligheterna är ju oändliga känner jag,men det blir lite för dyrt med bokstäver-jag får nog ta till en schablon istället om jag ska ha råd med hela budskapet,man har ju trots allt bara mammapeng nuförtiden...

Det ryktas att hönsen skall anlända på fredag kväll i abonnerad flyttbuss,lite väl påkostat kan man tycka,men de behöver väl ha lite plats att röra sig på antar jag... Eller så beror det på att kommundirektören för gott lämnar vår lilla ö på söndag och tar med sig sin fru,den vikarierande kom.dir, för nya toppjobb på annan ort.Håhåjaja,stället blir sig nog aldrig likt...(Kanske jag kan skicka med honom tupparna tillbaka?)
Den nye kom.dir kommer i oktober-FRÅN ett toppjobb-det är så intressant att se trender i samhället,jag antar att det är den berömda "livskvaliteten" man söker?Med sig har han iallafall en toypudel vilket Smilla kommer att uppskatta är jag säker på,särskilt som det lär ska vara en hane...

Dagens största insats hittills var iallafall ett besök i kyrkan-jag slutade jobba åt församlingen i maj och redan i juni frågade prästen om jag sett till nattvards kalken.Jag blånekade naturligtvis då jag var helt SÄKER på att jag fört tillbaka den efter senaste diskningen.Sen frågade han igen i juli,samt-antagligen-polisanmälde den som stulen i augusti.Ni kan aldrig ana vad jag hittade uppe på kylskåpet bakom min snygga låda med kokböcker i går när jag städade!?!

3 kommentarer:

Åsa sa...

Vad glad jag är att jag hittade hit, via Johannas blogg naturligtvis.
Har skrattat mej igenom dina senaste inlägg och hoppas att det inte ska komma några kunder så jag kan skratta vidare...
Du är dej lik!
Kram Åsa

Surr sa...

Men Herre Gud! Stjäla från kyrkan? Du kommer att bli tvungen att stå i skampålen vid söndagens gudstjänst, så gravid du är.

Johanna sa...

Vad tycks om " för att bestiga denna trappa krävs det mod, här har redan flutit mycket blod"
eller " akta att du inte snubblar ner i denna trappa,det tar ont att håli huvet lappa"
Tja, du vet var jag finns om du vill ha fler uppslag. Men jo,köp schabloner du.