söndag 20 september 2009

Skördefest med Öppna Gårdar

I stället för att hålla mig hemma och försöka röja upp innan förlossningen bestämde jag mig för att ta barnen med mig in till fastlandet en sväng.Fredagen tillbragdes i ett badhus och på lördagen var det skördefest med mängder av öppna gårdar. Vädret var strålande och barnen klappade får,betalade pengar för att rida,hoppade i hö samt mycket annat som de kunnat göra gratis hemma. Nåväl,gemytligt var det. Under dagen kände jag dock att jag höll på att bli sjuk,blev sakta sämre och sämre ju fler får jag klappade, och kvällens resa hem med färjan iakttog jag bakom rödsprängda ögon. Väl hemma svepte jag några koppar Finrexin och blev mycket bättre,tills jag läste att det var farligt för gravida att förtära-då blev jag något lite sämre igen...
I dag har jag mest ont i halsen,ska ta itu med det nyinköpta klädskåpet,för i morgon eftermiddag ska jag faktiskt åka till stan för att invänta förlossningen,så sen är det kört.Barnen ska ut och segla i morgon med skola och dagis,så ev.hinner de inte hem innan jag åker heller,hå hå...

De två kvarvarande tupparna är hemma igen,liksom båda kattorna. Stackars tuppen Lasse blev ju tagen av en fågel förra helgen,så gruppen minskar fort i antal. Blixten och Valle verkar lite bortkomna för tillfället,men de kanske hämtar sig-ingen av dem är väl egentligen nån ledartyp...

Nähä,nu är det nog dags att se garderoben i vitögat och sen ska jag "packa väskan"-jag vet inte vilket som skrämmer mig mest...

1 kommentar:

Peter sa...

Aj aj AJ! Fasta ÅLAND heter det och inte fastlandet! Man kunde ju tro att du åkt till Finland om du skriver så där. Bättring!