torsdag 5 november 2009

Dagen började med ett besök på hälsomottagningen då barnen skulle vaccineras mot svininfluensa. Normalt är jag inte så mycket för den typen av vaccin,men med tanke på Esther så fick nu de andra i familjen ställa upp.Jag steg upp före sju för att kunna vara klar till nio-det är ännu inte helt lätt att synkronisera en baby med olika evenemang...

I förrgår var det möte med ett antal ministrar som anlände med sjöbevakningens båt.Lite intressant så här i spartider då de både kom och for samtidigt som den vanliga färjan gick,men det finns säkert någon bra förklaring till det. Esther sov nästan hela tiden,men var i sin frånvaro ändå representerad i en power point presentation som "en explosionsartad befolkningsökning 2009" . På slutet vaknade hon och kom in och fick därigenom tillbörlig uppmärksamhet...

I går var jag således mycket nöjd med att inte ha någonting inbokat och hade tillochmed tänkt ta mig en sovmorgon tillsammans med Esther. Det hela började med att tidigare nämnda barn spydde en inte helt oansenlig mängd mat snett från min axel,ner genom min bh,vidare till mina pyamasbyxor och ner i sängen. även hela hennes pyamas var våt. " Jag trodde bare jag skulle rape..."
Efter uppstigning och klädbyte fantiserade jag om en lugn frukost som kompensation,men minsann-dyker inte mannen upp, som från ingenstans, för att meddela att det är ett utvecklingssamtal på skolan om en timme-har han kanske glömt att nämna det? Samtidigt berättar han att kommundirektören fyller år och inte kan väl han sitta ensam på en ny ort på sin födelsedag känner jag,så plötsligt har vi bjudit honom på middag,vilket innebär att en storstädning måste organiseras.

Så här snyggt blev det tex uppe på ett skåp...
I dag hyste jag således inget hopp om extra sömn,utan har efter vaccinationen bakat en kaka,som fick svalna på balkongen(där jag förberett lite pyntning åt småfåglarna).Det är snöstorm ute idag!(Vilket medför att jag först får hämta barnen från skolan,sen skjutsa tillbaka dem på träning en timme senare för att slutligen hämta dem igen en timme efter det-något som lär göra underverk för Esthers sömncykel).
Till kakan kokades en kolasås med cornflakes
Allt detta medan min arbetsgivare tog sig en liten lur.
I helgen var min man och min far duktiga och bogserade ut de nya stockarna till huset på kommunens flytbrygga. Det gäller att anpassa sig till färjtiderna...
Allt gick dock bra,färden tog två timmar mot de vanliga tio minuterna och de kom i land innan det blev mörkt. I helgen ska de fortsätta att lasta av och dra upp stockarna till huset med fyrhjulingen,så lite händer det på byggfronten trots att det är lågsäsong!

3 kommentarer:

Koola Viola sa...

Ha ha, "din arbetsgivare". Men det låter ju som om det är full rulle mest hela tiden :o)

Surr sa...

Men gode Gud är den där lilla orangea pricken nedanför jättefärjan min pappa??? HUR kan han få göra sådana där farliga saker hela tiden??

M sa...

Det är ju inte precis så att han får göra så där farliga saker - han bara gör dom. Jag frågade hur det bar sig åt när svallen kom fast honom, och han sa att det var som Thor Heyerdahls Kontikiflotte. Jag är ständigt uppkopplad på hans skyddsängel för övrig.