tisdag 10 november 2009

Varning i juletid

Som vanligt i november har jag av ren godhet köpt jultidningar och böcker jag inte vill ha, till ett pris som inte står i relation till produkten, av barn som inte ens är mina egna.

Denna gång köpte jag även denna cd med delfinljud - "for relaxation" lovade fodralet.Perfekt för mig med lite sömnproblem att vila till tänkte jag.
I går levererades produkterna och fylld av förväntan tänder jag några ljus,lutar mig tillbaka med ett leende och startar musiken.

För den som inte hört en delfin prata så kan jag nu berätta hur en delfin låter. En delfin låter som ett nyfött barn som gråter och gnyr. Hela rummet fylldes av nåt som fick mig att tänka på när Herodes dödade alla nyfödda gossebarn i Betlehem lagom till jul.

Sammanfattningsvis kan jag säga att just "avslappnande" inte är ordet jag söker.

2 kommentarer:

Koola Viola sa...

Nämen gud, raka motsatsen då. Käre tid.
Lite som en avslappningsskiva jag har hemma (vet inte var den kommer ifrån) där man hör lite regn och lite åska och lite blåst mitt i all avslappningsmusik. Och när jag hör det är jag precis på gång att kasta mig ur sängen för att kolla så alla hönsdörrar är stängda, hästarna är torra, katterna sover i sadelkammaren och inga träd blåser över huset. Ha ha.

Göran sa...

Fattaruinte att skivan ska spelas under vatten! Gärna på fem meters djup;-)