tisdag 10 november 2009

"Och så var de bara en"

I söndags när jag var på väg till hästarna såg jag en mängd vita fjädrar på vägen mot postlådan.Fylld av onda aningar gick jag dit och hittade mycket riktigt SalikonValle bland löven en bit från vägen. Han hade blivit anfallen av en örn och utan att gå in på detaljer så var han svårt skadad men levde. På så sätt föredrar jag verkligen rovdjur typ rävar som iallafall dödar sina byten innan de börjar äta. Följdaktligen fick jag slå ihjäl honom själv och bara hoppas att han inte legat där så länge. Så tyvärr Pekka - den tuppen hann aldrig uppleva det där du unnade honom till våren...
Nu har vi alltså bara lilla Blixten kvar(längst upp till vänster) och han sitter bara inne och är ensam,så det lutar mot att även han snarast kommer att förpassas till evigheten istället för att behöva genomlida vintern ensam.

4 kommentarer:

Surr sa...

Salikon Valle kanske var gay och är glad att han inte behövde förnedras med Pekkas hönor i vår...? (Jag försöker se något positivt med den här tragiska händelsen.)
Stackars Blixten. Kan han inte flytta in till er? Det kunde bli hans bästa jul! ; )

E sa...

Ja det kunde han kanske göra...tillsammans med några lätt kokta morötter skulle han faktiskt kunna vara med vid julbordet...
(I´m having a friend for dinner" H.Lecter )

Unknown sa...

Vilken otur! Först kommer en varghund och tar stjärtfjädrarna av en och så får den stackarn ännu sin sista behandling av en örn... Vet inte vad jag borde skriva eller tänka. Hoppas att Valle var en muslim och har nu 17 unga och snygga brudar i tupparnas himmel! Han dog ju faktiskt som en martyr. Dvärghönorna är dock på kommande nästa vår!

"Nu gal tuppen och solen går upp. Vore tuppen som en av oss, en präst, en journalist, en kulturredaktör, en poet, prosaist, professor eller politiker skulle tuppen säga: Nu gal jag på det att solen må gå upp. Allvarligt skulle tuppen i mörka natten stå på sin gödselstack och tänka: Om jag inte gal då kommer världen att förbli sänkt i mörker tiden ut. Den tuppen vore idealist." (Jan Myrdal)

Krafter, tupfarmare, krafter! Ö. Pekka

Johanna sa...

Har du läst den där Agatha Cristieboken 10 små negerpojkar?
Kommer osökt att tänka på den varje gång era tuppar kommer på tal...:)