onsdag 30 december 2009

God Jul stavas c-h-o-k-l-a-d

Att en god jul stavas "choklad" är väl ingen nyhet för någon. Andra, mindre viktiga men dock, saker som förgyller julhelgen är "lugn och ro" samt "sömn". Då det visade sig att E är laktoskänslig blev dessa nyckelord,till min fasa, oförenliga. Jag har nu under flera dagars tid tvingats leva på laktosfri mjölk och smör, inga mumsiga gräddfils såser till fisken,ingen vispgrädde till den amningsanpassade Irish Coffe´n, ingen varm choklad när man kommer in efter skridskoåkningen(det är barnen som åker,men man är ju inte sämre än att man iallafall kan äta när de kommer in) - men framför allt - INGEN CHOKLAD.

Jag har lusläst varje innehållsdeklaration och är skakad in i märgen - det finns ingen räddning i detta fall.

Jag vill avsluta med att visa några av mina julklappar...
Nåja,jag antar att detta offer, nästan i klass med Jesus, även det är för mänsklighetens bästa.
Se så sött hon sover...



2 kommentarer:

Frida sa...

Jag kan hjälpa dig att förvalta julklapparna! Om bara... 6 månader kan du sluta amma och börja äta igen. HÄHÄHÄHÄÄHHHÄHÄ.

Surr sa...

Jag säger bara "majsvälling".... X-)
Annars är hållbarheten på choklad rätt god tror jag. Dvs om man lyckas hålla den väl gömd. Städskåpet är en sällan besökt plats, där man man gömma ett och annat!