tisdag 15 december 2009

Santa Lucia

Tänk att det redan varit Lucia! Om man tycker tiden går fort annars, så är det ingenting mot dagarna i december! I fredags var det traditionsenligt Luciatåg i skolan. Esther kollade noga in det hela,för när hon börjar som enda elev kommer hon att få vara lucia varje år...
Som det är nu kan alla lugnt räkna med att få vara varsin gång och det finns även några enstaka tomtar som kan sjunga bas-stämman i Staffan stalledräng.
Som alltid i en lyckad bild finns en vuxen som smyger förbi diskret för att inte bli i vägen.
En annan stor händelse i familjen är att E har växt i storlek 62! Tänk att man redan kan börja sortera ur kläder som är för små! Från nåt sånt litet!
Tanken slår mig plötsligt att detta kan hänga ihop med att det är december! Tänk om hon en vanlig månad inte hade vänt sig,inte börjat odla tänder eller växt 4 cm! Tänk om det faktiskt är så att december är som flera månader som snabb-spolats! Detta förklarar varför jag alltid känner att jag åldrats i förtid efter varje års julförberedelser!
Jag vet inte hur det är för er,men i min outsövda värld låter det verkligt rimligt!
Här visar E dagens outfit-anpassad till bristen på dagsljus utanför...
I storlek 62!

Inga kommentarer: