onsdag 9 december 2009

Nya hobbies

Dagarna ägnas i hög grad åt att gå runt här hemma och bära på Esther, som tycker att det är en mänsklig rättighet att med tio minuters mellanrum få veta om det hänt något nytt utanför varje fönster i alla rum. Jag kommer att få ersätta församlingens golvmatta den dagen vi flyttar ut,då jag nött en stig genom lägenheten.

På lördagskvällen, med mannen hemma som kunde patrullera alla fönster, såg jag således fram emot lite kvalitetstid i badkaret,med ett tänt ljus som enda sällskap. Jag vet fortfarande inte riktigt hur det gick till,men plötsligt hade sonen gjort mig sällskap och den avslappnande atmosfären bytts ut mot "mammajagtarliteskumocksåfördetbrukarjaghatittanupåmignärjagdykertyckerinteduockså
attvihardetmysigt!"
Fortfarande i dag smakar det tvål i munnen.
Greja greja
Esther chockerade i måndags med att vända sig från rygg till mage,vilket känns väldigt tidigt vid 10 veckors ålder. Dessutom dreglar hon och suger på sina händer, så nu har jag börjat oroa mig för att hon ska börja få tänder också. Min värsta mardröm är dock att hon ska börja prata vid fem månader,för jag har bara två öron och som det är nu har jag redan ett barn i varje...

Liten lista på saker man kan göra med bara en hand ledig(och ett halvnöjt barn på den andra armen):

Läsa en inredningstidning
Surfa,men inte skriva nåt på datorn ifall man tex vill använda versaler
Dammsuga
Äta chokladboll
Prata i telefon i den mån någon är hemma dagtid(förutsatt att barnet på armen somnat)
Äta chokladboll
Damma,men inte lägre än knähöjd,för sen måste man böja sig och då kommer man kanske inte upp igen
Titta ut genom alla fönster
Äta cokladboll

Ja,sen kommer jag inte på nåt mera...

I morgon är det i varjefall kommunstyrelsemöte. Kanske de bjuder på chokladboll?

3 kommentarer:

Frida sa...

*skrattar ner chokladbollen i luftstrupen*

Surr sa...

Vad månde det bli av denna flicka? Badvakt kanske? Hon verkar alert som få (och söt som socker!).

Hanna V sa...

Hej!
Har äntligen tagit mig tid att kika in på din blogg, och blev sittande en lååång stund!
Du skriver så roligt, och ironi är my cup of tea!
Trots att man skulle kunna tro att den där ön är rätt öde, så har du ett mer händelserikt liv än mig. Räddar får, äter chokladbollar mm.
Lilla E är sååå söt, och verkar redan vara familjens överhuvud!

Fortsätt skriva, för det är grymt underhållande!
Lycka till med underverket!
Kram Hanna...snart inte mammaledig längre..