tisdag 10 februari 2009

Uppäten av en tulpan?

Dagarna går,men kan inte minnas att det hänt nåt särskilt.I helgen var det meningen att hovslagaren skulle komma,men dessvärre råkade han ut för en liten trafikincident i halkan och missade färjan.Hästarna var lika glada för det.Den av ortens fem hästar som är lite sjuklig av sig har tillbringat en vecka på Ultuna och beräknas komma hem idag,tydligen med god prognos,men 6 månaders vila.Det är tur att vi har fler hästar på land så han lilla ryttarinna inte blir helt utan ridning.

Barnen hade kalas för sina kompisar i lördags vilket avlöpte väl.Först åt de och öppnade paket och sen hade jag gjort en skattkarta över gömda godispåsar.Jag började lite snällt med lätta ställen,men efter hälften av påsarna började jag fundera på om det var för lätt och ökade svårighetsgraden några-ganska många-steg.Det var dimma och duggregn ute när de gav sig iväg,själv hällde jag upp en kopp te och åt tårta i lugn och ro.Efter ungefär 45 min ringde dottern(lyckligtvis hade nån med sig sin mobil)och då var de nästan nere vid havet och hittade minsann inga påsar.De måste ha tagit av åt fel håll vid granhäcken...
När alla barn och påsar var återfunna var märkligt nog också kalaset slut.Snabbt och effektivt!

Annars har jag jobbat de flesta kvällar med mitt ekonomijobb,jag håller på och visar han som ska sköta det i framtiden hur man på bästa sätt utför det,och jag berättar också hur jag själv brukar göra...Han är väldigt begåvad,så jag tror att jag snart ska vara friiii.

Just idag har jag inte alls kommit igång,sitter inne och funderar mest på om det är nåt särskilt jag skulle vilja äta.Ute skiner solen och det är påfruset,så jag borde släpa mig ut,men jag känner mig lika hängig som tulpanerna bredvid mig.Min son är säker på att de rödgula är köttätare,"fast de luktar inte kött", så tydligen är han inte helt säker.Nåja,jag flytter dem en bit bort för säkerhets skull...



2 kommentarer:

Koola Viola sa...

Bra barnkalas-tips, här har vi ju gott om stora, mörka skogar.

;o)

E sa...

Perfekt!Man ska inte underskatta värdet av denna programpunkt-särskilt inte när man bor lite trångt och inte vill ha dem inne och röja runt! :)
Fast nu kom jag på att i morgon ska de på ett annat kalas,jag vill ju gärna ha dem tillbaka igen...