söndag 28 december 2008

Det måste vara Hästens! Man blir så trött...

Detta är vad två hästar kan göra av en hel höbal på fyra dagar-en fluffig madrass!!
Det är tacken det för att jag:
a)anställer en bonde som slår och balar åt dem
b)ger dem fri tillgång till föda istället för att släpa dit det i små portioner

I vanliga fall släpar jag hö fram och tillbaka mellan gården och hagen för att placera i deras "matskål"som jag råkade komma över i ett återvinnings-kastflak för metall.Jag trodde det var en foderhäck för får eller nåt,men det visade sig att det var en del från en betupptagningsmaskin från 50-talet!Kände mig som McGyver(för den gammal nog att minnas den serien...).Den är tråkigt nog precis lite för liten för att en bal ska passa i den.


Nåväl,hästarnas oansvariga attityd till min foderekonomi kommer nu att tvinga mig släpa vidare på mina små hötussar,suck.

I dag var det ännu en dag av vackert väder och påfruset,var ute och gick med hundarna ner till stranden på förmiddagen.

Otroligt vad många färger på stenar det finns!

Solen ligger lågt kan man säga

På kvällen kom en importerad sångkör från en annan skärgårdskommun med färjan och sjöng "de vackraste julsångerna" i kyrkan.Allt var mycket stämningsfullt,jag hade tänt alla ljus jag hittat och hade för säkerhets skull brandsläckaren bredvid mig i bänken i fall av gräsbrand i krubban,men allt gick planenligt och mycket folk var det.

På det stora hela en riktigt bra dag på en liten ö...

3 kommentarer:

Bente sa...

Läcker stenbild!

Koola Viola sa...

Fy för slösaktiga hästar >:(
Har du kollat om det går i en bal i en sån här? Så löste jag eländet med spillet. http://koolaviola.blogspot.com/2008/12/slut-p-slsaktiga-hstar.html#comments

Ancan sa...

; solen står lågt - det är sant , men den SYNS iallafall - man får glädjas åt det lilla i livet den här tiden på året :-)
från vilken kyrka är bilden tagen? ser oerhört vacker ut...
kram c