onsdag 3 december 2008

Tupp promenad

Eftersom vi fortfarande inte har kommit till skott gällande tupparna,prövade jag idag ett nytt grepp och släppte ut dem på gården.I vår närmiljö finns en bilväg(om än svagt trafikerad),vildkatter (sägs det),rävar ,rovfåglar och grannar.

Tupparna tyckte detta var en trevlig omväxling till deras rastgård och stampade med bestämda steg iväg mot grannen,efter en liten avstickare för att yla åt hästarna.Jag vinkade av dem och tänkte att detta är nog det sista de gör med tanke på hur skrikiga de varit på sistone,men nej-en timme senare är de tillbaka på gården igen och skäller på dagisfröken och hennes bil..Min man tog ett eget litet pynt initiativ idag också-"har vi nån gammal ytterkruka?"mumlade han och försvann med julstjärnan.Uppenbarligen hade vi det.Vad fint det blev-den rosa krukan passar såväl till den klarröda blomman som till det bruna trappräcket och den gula väggen...(vi bor som sagt på hyra)
I övrigt har han jobbat duktig hela kvällen med badkaret och...
...tada!Inte så dumt. Eftersom det är en julklapp så har jag bestämt att jag inte får bada förrän på julaftonen,vi får väl se hur det går...(det visade sig däremot att den som gjort installationen behöver testköra det av säkerhetsskäl-"jag vill ju inte att nån ska få en stöt" log han och gled ner i bubblorna).

1 kommentar:

Surr sa...

Ja men när han är så där duktig - och dessutom ädelmodig som erbjuder sig att ta stöten om badkaret skulle vara felkopplat! - så får man förlåta honom för att han inte är florist.