tisdag 2 december 2008

Oh,vad tiden går långsamt....

Många lever i den villfarelsen att det kan bli lite långtråkigt här ute i skärgården under mörka vinterkvällar.Dock kunde ingenting vara mer felaktigt.I dag har jag jobbat på två av de tre ställen jag vikarierar på,och till natten har jag lite kontorsarbete att roa mig med som hör till mitt vanliga jobb.Därimellan är det några små projekt som skall hinnas med(och då menar jag inte barn,hundar,hästar och tuppar).

Min man hade lite överskottsenergi härom kvällen och svängde till lite smält socker att limma ihop pepparkakshuset med.Nu står det och väntar på garnering...I samma veva köpte han några hyacinter och en julstjärna.Några har tagits om hand,andra väntar på att bli arrangerade...

Samtidigt inhandlades ett bubbelbadkar till jul.För att få in det i badrummet måste 87% av alla hemmets möbler flyttas runt i resten av huset och ställas på olika opraktiska ställen...
Min man fick överge tanken på att limma karameller på pepparkakshuset för att genast ta bort all befintlig inredning i badrummet,dra om alla avlopp och ledningar och, förhoppningsvis innan jul, kunna installera själva badkaret(detta förutsatt att det går in genom dörren,det visade sig vara ungefär lika brett som dörrhålet).

Ett märkligt fenomen är att varje gång han går dit,lägger sig på golvet och börjar jobba är det alltid nån som genast måste på toa.Barnen tycks ha upptäckt hur trevligt det är med sällskap,vilket jag i viss mån kan förstå,men att katten ska måsta rusa till sin låda så fort hon ser att han är där övergår mitt förstånd.Konsekvenserna av detta är att arbetet måste avbrytas med jämna mellanrum då maken måste rusa ut med svidande ögon och hämta luft samt åkalla Satan på hebreiska.Som om inte detta vore nog går pudeln in och hugger åt sig hans grejer för att sedan försvinna runt hörnet med bredsladd...
Själv blev jag lite osäker på om jag skulle få långtråkigt, så jag passade på att dra igång ett litet badrumsskåps projekt med ett gammalt fönster.Nu har jag slipat och oljat det,men sen kom jag liksom av mig...I bland önskar jag att jag bodde i stan.

3 kommentarer:

Koola Viola sa...

Ha ha, det där ser ju ut som hemma hos mig! Och då bor jag mitt inne i skogen ;o)
Ett projekt här och ett projekt där, nåt halvfärdigt och nåt påbörjat, nåt nästan avslutat och nåt som pågår för fullt. Vad härligt att se!

Kraxarna sa...

Det stör mig lite att Figge är husligare än jag är.
Sen att jag aldrig ens varit i närheten av era hurtighetspoäng är också ett irritationsmoment. MORR.

Surr sa...

Oh ni är så flitiga! Jag blir utbränd bara jag läser om era förehavanden!