onsdag 14 oktober 2009

Även idag skiner solen och det är riktigt varmt ute.I går kom det tydligen hagel i stan och i Roslagen var det problem med snö och halka!Anledningen till att jag råkar vara så insatt i väderlek och annat viktigt är att jag var ute och försökte bygga ett litet staket till bersån och för att undvika att kunna höra om någon försökte påkalla min uppmärksamhet för att få hjälp med det ena eller andra var jag utrustad med hörselskydd med radio-en fantastisk uppfinning!.Jag hade ingen pil,så jag använde hasselslanor och i dag byggde jag vidare med syren...(se bilden).Dagens utsikt från min balkong-Esther har fått ett diskret regnskydd till vagnen av mormor...
Vi försöker in i det längsta undvika att själva behöva klippa gräsmattan.
Utsikt över vidderna.
Smilla har placerat Herr Hackspett strategiskt så att de ska kunna busa vidare nästa gång hon kommer ut.Jag är säker på att han aldrig har farit runt huset så många varv och så snabbt som han gjort i dag.Synd att han inte förmår uppskatta det.
Inne har jag gjort ett litet arrangemang i trappan(bortse gärna från färgerna) och jag är riktigt häpen över att allt står kvar ännu med tanke på hur det ser ut när tre hundar slirar förbi varje gång de ska ut eller in.Ingen har heller ännu fattat eld,fast Lia har naturligtvis,med ålderns rätt,varit närmast.
Skulle väl inte vara hon annars...

1 kommentar:

mormor sa...

Vad bra vagnen syns där i skymningen. När du är klar med det där staketet kan du komma hit och fortsätta.