måndag 19 oktober 2009

Körigt,körigt

Åhjagärsåtrötttrötttröttpuh...zzzzz...
I dag har Esther varit på sitt första kommunala förtroendeuppdrag-byggnadstekniskaräddningsnämnden(hur jag älskar det namnet-en konsekvens av befolkningsbrist och sammanslagningar av nämnder) hade möte för att godkänna nästa års budget för räddningsväsendet.Samtidigt var hon inbokad till sitt första besök på rådgivningen,så det krävdes två föräldrar för att få detta att gå ihop.Naturligtvis sker detta samarbete utan inbördes kommunikation mellan ovan nämnda föräldrar,vilket resulterade i att hennes pappa ringde till mötesorföranden mitt under brandchefens tal om säkerhet för att be honom fråga mig var hennes rådgivningskort var.Pinsamt tyckte Esthers mamma.Inte heller hade han observerat att skötväskan var i bilen,så efter att hon klätts av och undersökts så fick han torka ur hennes använda blöja med ett papper och sätta på henne den igen.Ännu pinsammare tyckte Esthers mamma.Jag undrar om rådgivningstanten betraktar det som ren vanvård och att det är noggrant antecknat i hennes journaler eller om hon tar det för extrem snålhet?
Som tur är är jag för outsövd för att ens bry mig om vilket...

1 kommentar:

mormor sa...

Här känns kommentaren "shit happens" helt rätt plötsligt.