torsdag 15 oktober 2009

Esther 2 veckor

Det är märkligt hur man vid två veckors ålder redan har fastställt vissa regler kring hur man vill hanteras.Ett minimikrav om man alls kan tänka sig att somna en stund, är att man vill hålla nån i handen,och det gäller båda händerna.Detta försökte jag idag kombinera med att laga en äppelpaj,vilket inte var helt lätt...När man väl sover kan ens anhöriga med stor försiktighet lyckas pillra loss sina händer,men då vill man som kompensation ligga i famnen.
Vid riktigt djup sömn,när man ätit så det fortfarande läker ut lite ur mungipan,kan det gå att ligga i sin säng,men då ska gärna sängen stå bredvid diskmaskinen som ska vara igång så det "swoschar"så där lite lagom sövande.Aldrig har vi väl diskat så ofta som nu...
Dagens outfit-made by pappa.Är inte skorna för bedårande!Om sånt hade funnits när jag var liten är jag säker på att jag inte hade känt samma behov av att klä mina barn i det idag-nejdå,då hade de fått ha orange och brun frotte´istället-så var det att födas på 70-talet minsann!Inget bling-bling då inte!


2 kommentarer:

mormor sa...

Det där med att hålla handen går i släkten det, du och alla dina syskon har varit sådana.

Unknown sa...

Vad trevligt att jag också kan bekanta mig med lilla Esther - fast på distans. Hon är faktiskt skön och vacker!
"Ett skrik, ett skratt, en kropp så varm
ett vackert litet barn jag håller i min arm.
Ett hjärta, en själ, ett helt nytt liv
ett barn som ska ta världen med flera små kliv." (Mona Larsson)

Många varma hälsningar!

Pekka