torsdag 29 oktober 2009

Heureka!

Esthers engagemang i kommunala frågor är beundransvärd-i går var det kommunstyrelsemöte som stod på programmet,men jag får nog erkänna att både hon och jag nickade till några gånger...

Det svåra med dylika tillställningar är att göra sig klar i tid. Att alla ska vara mätta,torra,snygga och nöjda vid en viss tidpunkt är en nästintill omöjlig ekvation. Tex i går när jag skulle ta tag i "snygg"biten så hittade jag min concealer på golvet och den såg ut så här.Men pudeln var snygg.
I dag när jag bara kände ett desperat behov att dammsuga,framför allt för att Smilla tagit ett amningsskydd och fördelat det ner i partikelnivå på mattan(dock inte lika illa som när hon slet sönder en dunkudde förra veckan) gav jag mig in i skrubben och hittade en bärsele jag lånat.

Först försökte jag vända Esther med ansiktet mot mig,men resultatet blev inte vad jag hoppats...
Men sen! Tada- fyra toasters och huset dammsuget!
Nu måste jag rusa för jag har en tid att passa...

2 kommentarer:

Surr sa...

Herregud så "busy" småbarnsmammor är nuförtiden!!Vad hände med "ligga-i-soffan-och-äta-chokladpraliner"?

E sa...

De bor uppenbarligen inte i min kommun.Då nämnde jag inte ens att vi var på volleybollträning på kvällen,men då var hon inte nöjd och vi fick gå hem tidigare och titta på "bonde söker fru".