lördag 11 oktober 2008

091008 Man vs nature

En underbar höstdag,vindstilla och fint.Solen skiner på gula höstlöv.En dag som gjord för stilla kontemplation.Först äter dvärgpudelvalpen en kaveldun och är inte längre svart utan vit och nyser så tårarna sprutar.Hon hostar så de andra hundarna oroligt börjar yla om veterinär(jag tänker somnainspruta).


Träffar därefter en häst som hittat ett nytt äppelträd under vilken det visar sig växa jättekardborrar.Hela hans man och pannlugg är ett stelt horn som står rakt upp,lite som en enhörning faktiskt,men knappast islandshäst.Tvingas ta till saxen,vilken i sin tur visar sig vara lika vass som en papperssax för barn och helt omöjlig.Svär medan jag filar av hans man,påminner mig själv om att det faktiskt var jag som försökte klippa taggtråd med den häromdan när jag stängslade och hittade gammal tråd i marken(skyll mig själv).Försäkrar skeptisk häst att han är jättefin med snaggad pannlugg,faktiskt väldigt lik när han var föl för övrigt...

Hinner nätt o jämt vända mig om innan jag kastar ett getöga på en goldensvans som är täckt av jättekardborrar.
Hon fick en snygg jackrussel svans och jag återvinner mitt lugn tillsammans med mina små höns som på ett gemytligt sätt gal i falsett.Jag ser verkligen fram emot när de ska börja värpa...

E.





2 kommentarer:

Hönsflocken sa...

Ser ut att ta ett tag innan den flocken kommer att värpa. -M

MadFinn sa...

HA HA hästen ser ju ut som en 80-tals hårdrockare. Eller när jag tänker efter lite som han där tysken som jobbar på renhållningen.