måndag 20 oktober 2008

Flitig flitig

Det har varit höstlov och flitens lampa har lyst.Jag är ganskasånästan klar med hagen,saknar några isolatorer bara.När jag röjde mig fram i terräng där ingen satt sin fot på tusen sinom tusen år hittade jag denna intressanta lilla...lav?Fantastisk färg hade den iallafall. Hemmavid arbetades det också med fart,nu är det bara ett fönster som saknas på framsidan innan vi har 8 nya kvm att breda ut oss på.Efter sju år på 12 kvadrat är vi alldeles yra vid tanken och fantiserar om såväl hörnsoffor som sittplatser åt alla vid matbordet.
Även i barnens rum har vissa framsreg gjorts på pyntfronten(de har,till min stora lycka, ännu inte kommit ihåg fler än ca 5 saker sammantaget).Jag köpte nya pärlburkar med lock på IKEA ,en bricka att ha under på en secondhandaffär och fick således loss den gamla pärlburken till mina värmeljus.Sen har barnen en antik liten docksäng som jag provat ha nallar i(bara en bråkdel fick plats) samt även böcker(botten ramlade ur),men efter det har jag inte kommit på nåt bra att ha i den.
Men så hittade jag nåt som också liksom passar lite överallt...
E.






1 kommentar:

Kraxarna sa...

Smilla saknar sin moster!