söndag 12 oktober 2008

111008 Man känner sina löss på gången...

När jag ska mata hönsen(jag vägrar in i det sista att inse att alla är tuppar)finner jag till min häpnad att de har krossat sitt antika porslinsfat med blå rand som jag i ett ögonblick av välvilja lät dem låna när de skulle äta sina pastafjärilar.Små små bitar av porslin ligger nertrampade i marken och när jag höjer blicken ser jag att de har vält och totalt länsat sin foderautomat!Säkert 10 L säd och hönsmat har de slafsat i sig.Jämmer och död-istället för sju fridsamma små dvärghöns har jag alltså att handskas med sju testosteronstinna tuppar!Dags att tala allvar med såväl Mona-Lisa som Belladonna,så här kan vi inte ha det!

På min väg ut ur hönsgården möter jag Blida-undrar vart hon kan vara på väg...
E.

1 kommentar:

Kraxarna sa...

opålitliga typer det där.