söndag 12 oktober 2008

101008 Fynd!

Häromdagen skulle jag gå en snabb liten sväng till antikaffären.Till minstora häpnad kom jag ut två timmar senare,tillsammans med saker som varken jag (eller min man visade det sig)visste att vi hade saknat!Men när man väl har dem så är det ju så uppenbart!

En liten lätthanterlig tvättbräda.
En alldeles ovanligt vacker liten vågformad skål i benporslin med förgyllda handtag och knopp( både jag och antikhandlaren var lite osäkra på vad man bäst använde den till).Lyfter man på locket så är även det vågformigt på insidan,vilket gör att locket skall sättas på i alldeles rätt läge och då hörs det allra sköraste lilla "porslinsljud" jag har hört.Helt fantastiskt!
Med ett tillhörande(vågigt) litet fat.Tillsammans med ett ljus och en tvål och det lilla silverskrinet så blev det riktigt bra i badrummet.Var den lilla skålen med lock ska stå är ännu lite oklart,men som jag sa till min man-den passar liksom lite överallt!E.









2 kommentarer:

Kraxarna sa...

Jag ser framför mig hur en pytteliten pudel flyger förbi med sladd och råkar dra ner de dyra sakerna på golvet.
men tills dess måste jag medge att de var väldigt lyckade

ia sa...

En sådan söt liten skål skulle jag också behöva ha till jag-vet-inte-vad, det är jag nästan helt säker på (oavsett vad bror din säger). :D