söndag 30 november 2008

Lillajul

På lillajul var vi på marknad hela dagen vilket gjorde att pyntandet kom igång först på eftermiddagen idag.Längst in i en skrubb fanns all julutrustning,så även adaptrarna till alla små ljusslingor.In skickades således mannen och efter en ganska lång tid kom han ut igen med bara en enda adapter .Alla som vet att adaptrar är en förutsättning för julemys förstår problemets omfattning.Nu fick denna gå till barnens lillajulgran(som för övrigt är en enbuske) och vi andra blev utan.

Sen kommer man ofelbart till problem nummer två "vem i ##¤*#%!" har rullat ihop ljusslingan senast!(vanligen jag själv)Röd av ilska trasslar och tvinnar man som en galning,helst med hjälp av diverse barn och djur som fastnar i tur och ordning.Julefrid är ordet!

Sen får man stå där med tårar i ögonen och se på när barnen klär sin gran(en) med diverse grälla dekorationer och bara hoppas att ingen kommer att tro att jag gjort det själv.
Jag själv fick pynta adventljusstaken.I år blev den traditionell med mossa,lingonblad,en sån där spretig mossa som står upp och som gräddet på moset-några torkade nypon sparade för en soppa.Dessutom har jag en egen liten en i snygg kruka som ska få bli alldeles stilren(bara jag får tag i en julbelysning med adapter...)

När jag ändå var igång gav jag mig på soffdekorationen och provade måla den i en ljusgrå färg.Blev iallafall bättre än den turkosa...

2 kommentarer:

Koola Viola sa...

Jag är såå avundsjuk på din soffa. Den kommer bli (är redan) jättefin. Önskar jag hade en sådan. Och en plats i huset att ha den på.
Ljusslingor-problematiken vet jag precis vad du menar med. Been there, done that också... Tänk om det fanns en ljusslinge-ut-trasslare och adapter-hittare *vill ha*

Surr sa...

Det var väldigt...eh ...originellt att lägga en död katt som dekoration framför den stilrena lilla enen... Julemys som sagt!
Den där färgen blir jättebra till soffan!