torsdag 6 november 2008

Easy like that

Sällan har ett hus transporterats över havet på ett smidigare sätt!Allt gick bättre än man vågat hoppats-vattnet hade gått ut,det var svag vind och solen sken alla tre dagarna.Pråmföraren var både trevlig och kompetent,alla traktorägarna var påtagligt vana att hantera sina maskiner och korvsoppan var riktigt god om nån frågar mig...Första morgonen kändes det hela lite ovisst,det anlände två lastbilar med grus under dagen,förutom allt annat som skulle med.Men det var bara att köra igång.
Första lasset på,hoppas vi inte möter nån färja...

Pråmen kom tillräckligt nära land och traktorförare 1 kör ut på ramperna som han aldrig gjort annat...
När stockarna var uppe så skulle gruset iland-detta krävde ny bonde och större traktor.Här blev det problem med väglaget och en del av lasten fick dumpas.En sån här stor traktor har aldrig nånsin förekommit på denna ö,lite historiskt det också...(och aldrig sådana hjulspår,jag höll på att lägga fyrhjulingen på sida när jag skulle ner till åkern-fast nämn inte det för dess ägare by the way)

Inga små grejer det där...(jämför den mikroskopiska fyrhjulingen till höger)


De sista stockarna var också de längsta-de gick således inte upp på nåt av de släp vi hade,utan vi fick lägga dem i stranden(hoppas inte vattnet stiger).Hur vi ska få dem därifrån känns ännu lite oklart,men det blir en annan dags bekymmer.Lättade vinkade vi av vår nya vän pråmkaptenen och for sedan hem och svimmade i varsin fåtölj-succe´var ordet!E.



1 kommentar:

Surr sa...

Själv svimmar jag nästan när jag ser bilden av hur ni lastat pråmen så den liggen en millimeter ovanför vattenlinjen....