måndag 17 november 2008

Inför den stundande julen

På grund av en brådskande familjesituation-jag kom för en gångs skull ihåg när min bror skulle sända radio-fick jag slita mig från soffan i källaren för att i stället ägna mig åt datornära aktiviteter(man får knappt in nån kanal här ute,bara via nätet).Jag fick för mig att tvätta köksfönstret,vilket gick bra att kombinera med ett febrilt önskande av musik.

Eftersom jag tappat bort det extra handtaget som gör att man kan öppna halva fönstret,fick jag hänga mig ut när jag tvättade utsidan.Det var lite spännande då vi bor på andra våningen(som alltid i min vardag finns det en traktor i bakgrunden).

När jag önskat mig ett tiotal olika sånger-man får försöka tänka till så det blir varierat också-började jag med dekorationerna.Köpte några nya julgransbollar i vitt och silver på mataffären i går,vilka fick samsas med mina gamla,sköra av glas.Jag satte dit en ljuslykta som pricken över iét(den andra slog jag sönder förra julen) och plockade ner den knallgula rullgardinen som jag tydligen lärt mig blunda för.Jag blev riktigt nöjd med resultatet,min man märkte som vanligt ingenting...

2 kommentarer:

Kraxarna sa...

Själv kan jag inte bestämma mig för om jag ska hänga upp den rosa fågelleksaken eller den lila...
Svårt. Vad är juligast tro?

(okej jag medger att ditt fönster blev fint)

Anonym sa...

Det där var snyggt! Ska kolla in det när jag kommer till ön nästa gång.
Förresten så bara måste du lära dej baka tanternas bullar också! Mmm, det bara vattnas i munnen