tisdag 25 november 2008

Vår katt är röd,vår katt är röd...

I dag har familjens sista djur framgångsrikt hämtats hem från ön.Efter att ha valt att flytta ut i skogen i augusti ,har hon sen dess bara skymtats några enstaka gånger.Nu när det äntligen var spårsnö kunde man se att hon höll till i en övergiven ladugård.Vi satte ut mat i går kväll och gick tillbaka i morse-då var all mat uppäten och jag provade locka på henne,men fick inget svar.Då klättrade jag upp för att kolla på det lilla loftet och fortsatte att locka,och där var hon,med tassarna tryckta mot munnen för att inte svara.Detta blev tydligen övermäktigt för plötsligt kom det en lång ramsa och sen kom hon själv fram ur mörkret.Detta belönades med omedelbar instängning i bur och båttransport över havet.Således har jag nu inom en vecka fått hela flocken samlad på samma ställe över vintern vilket känns skönt. Väl hemma igen förhöll hon sig till en början lite avvaktande,men nu sover hon i en fåtölj med barnen("kan nån ta bort henne,hon bet mig i knäet fast jag inte gjort nånting").


1 kommentar:

Surr sa...

Vänligt av Fideli att posera så där snyggt bredvid de nya ljusen! Tittar man riktigt noga ser man en tankebubbla ovanför hennes huvud där det står: Se på luffarn som går där på vägen! Se på luffarn Guds lille fyr! Så snart som det blir vår, går hon ut och går, för att söka sig äventyyyyr....