söndag 2 november 2008

Lugnet före stormen-inför dagen D

Under den lugna ytan lurar stormen.I natt kommer pråmen som ska frakta vårt hus ut till ön.Tidigt i morgon är det samling i hamnen,95% av ortens befolkning har bundits upp med olika små uppdrag(grävskopa,vagnar,gripklo,lyftstroppar,fler vagnar,leverans av höbalar etc.)Ingen behöver känna sig utanför,nej då,alla får vara med!

Nödvändiga åtgärder har vidtagits under dagen,tegel har körts i skytteltrafik,träd har fällts och telefonstolpar har välts för att ha under stockarna på marken.Sista fönstret i verandan är på plats och gasvärmaren hämtad från far.Hönsen har informerats om att oljud kan uppstå utanför fastigheten och hästarna får skaffa sig nåt annat ställe att hänga på,då fyrhjulingen är parkerad under deras träd. Lyckligtvis har vattnet gått ut igen från fredagens +65 då hela vägen till sjön plötsligt var försvunnen ...

Under kvällen har det bakats och lagats mat till ett mindre kompani,nu återstår endast glasyren till kakorna samt brödet och salladen.Ska vi äta allt detta kommer ingen att orka jobba...

Ser nu fram emot en sömnlös natt och en spännande morgondag-vad kan väl gå fel?
E.

2 kommentarer:

Kraxarna sa...

Kakor!! Jag som har ledigt på måndag. Jag kanske skulle svänga förbi för att vara moraliskt stöd och kakkontrollerare

Surr sa...

Själv är jag som tur är inte ledig och kan inte svänga förbi. HU så nervös jag hade varit då! Nu får jag nöja mig med att vara nervös på avstånd. Håller tummarna! /Storasyster H